Olyan videokonferencia-alkalmazást keres, amely a vállalat minden dolgozója számára elérhető? A Microsoft termékeket használó cégek számára talán nincs is jobb választás, mint a Microsoft Teams, hiszen ez egy könnyen hozzáférhető, nagy kényelmet nyújtó és megbízható szoftver, amivel a céges konferenciahívások és kisebb megbeszélések is magas színvonalon lebonyolíthatóak.

De hogyan lehet hozzáférni az Office 365-höz és hogyan kell regisztrálni? Cikkünkben mindent részletesen bemutatunk, a regisztrációtól kezdve a beállításokon át a különféle funkciókig. Ha többet szeretne megtudni a Microsoft Teams használatáról, akkor ebben a cikkben minden hasznos információt megtalál.

Hol érhető el a Microsoft Teams?

A Microsoft Teams egy igen gyakran használt, konferenciahívások lebonyolítására alkalmas program. A Teams a Microsoft által létrehozott és kínált Office 365 nevű programcsomag része, így ennek használatához rendelkeznünk kell Office 365 előfizetéssel.

A céges előfizetések esetén a vállalat összes munkatársa hozzáfér az Office 365 termékeihez, így ez egy rendkívül jó befektetés lehet. Emellett persze otthoni felhasználásra is kiválóan alkalmas, ráadásul nincs szükség arra, hogy egyből előfizessünk az Office 365-re, hiszen akár egy hónapos próbaidőszak is rendelkezésünkre áll, hogy kipróbáljuk.

És hogy hol tudjuk ezt megtenni?

Ahogy más hasonló alkalmazások esetében, a Microsoft Teams is elérhető böngészőn keresztül, de ha akarjuk, alkalmazást is letölthetünk a számítógépünkre vagy akár egy okostelefonra is.

Ha böngészőn keresztül szeretnénk használni, akkor azt itt tudjuk megtenni. Ha azonban ragaszkodunk az alkalmazáshoz, akkor azt ezen a linken tudjuk letölteni. Itt ki tudjuk választani, hogy asztali számítógépre, vagy okostelefonra szeretnénk letölteni a programot. 

Fontos megemlíteni, hogy mindkét esetben szükség van bejelentkezésre. Ha otthoni felahsználók vagyunk, akkor azzal az e-mail címmel tudunk bejelentkezni, amely címen a regisztrációt megtettük. Céges előfizetés esetén pedig a vállalat által beállított e-mail cím megadása szükséges.

Milyen felhasználói csomagok léteznek?

Alapvetően két különböző felhasználási módot különböztethetünk meg, ezek a Otthoni- és az Üzleti felhasználás. Az alábbiakban röviden bemutatjuk ezeket.

1. Otthoni felhasználás

Otthoni felhasználásra két különböző csomagot kínál a Microsoft. 

Egy személy részére az Office 365 Personal verziót ajánlják. Egyszerre akár 5 eszközön is használni lehet, és Androidos okostelefonokon, iPhone-on, Pc-n és apple számítógépeken is használható. Emellett 1TB felhő tárhelyet kapunk.

Ennek a csomagnak az ára 24.990 Ft egy évre, de természetesen van lehetőség havonkénti fizetésre is.

A Family verzió már 2-6 fő részére teszi elérhetővé a csomagot. A Personal verzió funkcióit tartalmazza, csak itt 6TB felhőt kapunk illetve a mobilos felhasználáshoz itt megkapjuk a Family Safety biztonsági funkciót is. 

A Family csomag ára 35.990 Ft évente.

2. Üzleti felhasználás

Mivel a Teams – és lényegében az Office 365 – egy főleg üzleti felhasználásra tervezett program és programcsomag, így az üzleti felhasználást tekintve sokkal több opciót kínál a Microsoft. Ezekben a csomagokban azonban jelentős eltérések vannak mind az árat, mind a benne lévő elérhető alkalmazásokat tekintve. 

Az alábbi linken részletesen tud olvasni a különféle csomagokról.

Milyen funkciókat biztosít a Microsoft Teams?

A Microsoft Teams lényegében mindent tud, amit egy mai, modern telekommunikációs alkalmazásnak tudni kell. 

1. Csevegés

A Csevegés funkció lényegében egy Skype-hoz hasonló felület, ahol a csoportokban lévő felhasználókkal tudunk írásban kommunikálni.

Itt továbbá lehetőségünk van fájlok feltöltésére is, illetve közvetlenül tudunk videóhívást vagy csak hangalapú hívást is kezdeményezni a csoporttagokkal.

2. Csoportok és csatornák

Az alkalmazásba belépve egy letisztult, jól átlátható felület jelenik meg. A struktúrát tekintve a Teamsben csoportokat tudunk létrehozni. Ez kifejezetten hasznos lehet például akkor, ha egy cégben különféle munkacsoportok vannak, amelyek munkája nem függ közvetlenül össze. Így külön csatornát lehet létrehozni az egyes részlegek számára. 

Arra is van lehetőség, hogy egy csoporton belül további tagolást hozzunk létre. A csoportokon belül külön csatornákat is készíthetünk, ahol még részletesebben tudjuk elrendezni a csoporttagokat. 

A Csoportokon belül lehetőség van különféle bejegyzések létrehozására is, amelyben meg tudjuk jelölni az érintett csoporttagokat. Itt is lehetőség van fájlok feltöltésére, amelyek ráadásul így mindenki számára elérhetőek és szerkeszthetőek is lehetnek.

3. Feladatok 

A Feladatok funkció akkor lehet igen hasznos, ha a Teams-et feladatok kiadására, azok ellenőrzésére is használni szeretnénk. Ez kifejezetten alkalmas például távoktatásban, ahol a tanulók vagy hallgatók Teamsen keresztül tartják a kapcsolatot a tanárral.

Emellett persze egy cégnél is jól használható ez a funkció, hiszen itt a feladatok és a határidők megadására lehet használni. A kiadott feladatok követésére is jó lehet, hiszen egy több száz fős vállalat esetében nem egyszerű dolog a munkatársak munkájának koordinálása és a határidők betartására.

Új Feladatot az alábbi módon tud létrehozni.

4. Naptár

A Naptárban létrehozhatunk eseményeket, amelyekhez az eseményre, videokonferenciára meghívott emberek is csatlakozni tudnak. Céges felhasználók esetében az adott eseményhez hozzárendelt összes kolléga számára megjelenik a Naptárban is konferencia meghívás, így azt senki nem fogja elfelejteni.

Erről egy részletes bemutatót és folyamatábrát olvashat az alábbi oldalon.

Most pedig, ha már említettük a videohívásokat, nézzük is meg pontosan, hogyan működik ez a Teamsben és milyen lehetőségeket tartogat a felhasználók számára. 

Microsoft Teams videokonferencia

A legfontosabb funkció természetesen az, amikor videohívásra használjuk a Teamset, így ezt most külön bemutatjuk.

Ahogy korábban már említettük, videohívást indítani lehet a Csevegés fülön belül is, de így csak az adott személy – legyen szó egy diákról, munkatársról vagy családtagról – tud csatlakozn ia híváshoz. 

De hogyan hozhatunk létre több szereplő számára videokonferenciát?

Erre a korábban már említett Csoportokon belül van lehetőségünk. Az adott Csoporton vagy Csatornán belül az alsó, kisméretű menüsorban az Értekezlet most gombra kattintva azonnal meg is jelenik a konferenci felülete. Itt be lehet állítani, hogy a mi webkameránk megjelenítsen-e képet, illetve el lehet nevezni a konferenciát. 

Céges verziónál fontos kiemelni, hogy van lehetőség a Hívás ütemezésére is, amely a képernyő alján lévő menüsorban érhető el. Ugyanitt van lehetőség a mikrofon be- és kikapcsolására is.

Az Értekezlet most megnyomásával létrejön a videohívás. A csoportban lévő felhasználók értesítést is kapnak a videohívásról, és ha online vannak, azonnal tudnak csatlakozni a híváshoz. A felület jobb oldalán meg is jelennek azok a felhasználók, akik csatlakozni tudnak.

A híváson belül szintén lehetőségünk van a kamera és a mikrofon aktiválására. 

Képernyő és prezentáció megosztása Teamsben

A konferenciahívások esetén a legfontosabb funkció a Megosztás. Ezzel a funkcióval tudjuk megosztani a saját képernyőnket, ami hasznos lehet, ha például a munkatársaknak szeretnénk megmutatni valamit, ami a saját gépünkön van megnyitva.

A Megosztással továbbá lehetőségünk van arra is, hogy egy prezentációt osszunk meg a jelenlévőkkel. Ez lehet egy a számítógépünkön lévő PowerPoint prezentáció, vagy akár egy a már Felhőbe feltöltött prezentáció. 

Fontos, hogy ha a videokonferenciába beillesztünk egy prezentációt, az minden csatlakozott felhasználó gépére letöltődik és csak ez után tudjuk használni a prezentációt. Ez azért fontos, mert csak így lehet elérni azt, hogy a dia mindenkinek ugyanolyan tempóban haladjon, így nem fog senki lemaradni. Ha ez a letöltés megtörtént, a konferenciahívás bal alsó részében van lehetőségünk léptetni az egyes diákat.

A Microsoft Teams nagy előnye a kompatibilitás

Magyarországon – bár egyre nagyobb számban használnak Apple termékeket – az asztali számítógépeket tekintve még mindig egyértelműen a Microsoft Windows operációs rendszerrel működő számítógépek vannak többségben. Emiatt a Teams használata rendkívül kényelmes és egyszerű, így ilyen operációs rendszert használó vállalatok számára tökéletes választás lehet. Egyszerű a regisztráció, könnyen működik együtt az Office 365 egyéb alkalmazásaival, ezért magas szintű kompatibilitás is jellemzi. 
Ha új videokonferencia rendszert szeretne kialakítani cége számára, vagy a már meglévő rendszert szeretné újra cserélni, bátran keressen bennünket. Cégünk alapos igényfelmérés után a vállalat számára legideálisabb megoldásokat fogja kínálni, ráadásul a kivitelezésben is kimagasló minőségben tudunk segítségére lenni.

Kapcsolódó bejegyzések

Az 5 legjobb videokonferencia alkalmazás céges hívásokhoz

Az 5 legjobb videokonferencia alkalmazás céges hívásokhoz

Ma már szinte minden vállalatnál rendszeresek a videokonferencia hívások, legyen szó akár ügyfelekkel való kapcsolattartásról, vagy a munkatársak közötti megbeszélésekről. A piacon számos alkalmazás elérhető, amely alkalmas céges hívások lebonyolítására, viszont...

Konferenciaterem: béreljek, vagy sajátot rendezzek be?

Konferenciaterem: béreljek, vagy sajátot rendezzek be?

Egy profin felszerelt konferenciaterem rengeteg előnnyel jár és rendkívül jó szolgálatot tesz, akár online, akár személyes események rendezéséről legyen is szó. Gyakori kérdés azonban, hogy megéri-e saját konferenciatermet fenntartani, vagy a bérlés a megfelelő...