6 szempont, amit figyelembe kell venni egy vezeték nélküli prezentációs megoldás kiválasztásakor
A vezeték nélküli média megosztási technológia az elmúlt két évtizedben folyamatosan fejlődött, hogy lehetővé tegye a felhasználók számára, hogy eszközeiket vezeték nélkül csatlakoztassák kijelzőkhöz vagy projektorokhoz. Az Intel Wireless Display és az Apple AirPlay 2010-es megjelenése óta a gyártók felgyorsították a vezeték nélküli média megosztási technológia fejlődését, mivel a mobil és hibrid irodai paradigmára váltó szervezetek igénye erős maradt. A COVID, nem meglepő módon, sok vállalatot arra kényszerített, hogy többet tegyen kevesebbel, értsük ez alatt az irodaterület csökkentését és a BYOD-képes (bring your own device) eszközök sharing és meeting rendszerekre való összpontosítását a kis és közepes méretű konferenciatermekben.
TECHNOLÓGIAI KÜLÖNBSÉGEK
Három különböző típusú vezeték nélküli megosztási technológia létezik: képernyőtükrözés, képernyővetítés (vagy casting) és asztali megosztás. Mindegyik technológia lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy média tartalmakat osszanak meg egy eszközről a másikra, de különbségeik a működési módjukban, funkcióikban és képességeikben rejlenek.
KÉPERNYŐTÜKRÖZÉS
A képernyőtükrözés lehetővé teszi, hogy vezeték nélkül tükrözze eszköze képernyőjét egy másik kijelzőre, például TV-re vagy projektorra. Amikor tükrözi a képernyőjét, minden, ami az eszköz képernyőjén megjelenik, valós időben jelenik meg a külső kijelzőn. Ez gyakran használatos prezentációkhoz vagy videók és fényképek megosztásához nagyobb képernyőn. A képernyőtükrözés általában vezeték nélküli és olyan technológiákat használ, mint a Wi-Fi Direct vagy a Bluetooth, hogy kapcsolatot hozzon létre a két eszköz között.
KÉPERNYŐVETÍTÉS (SCREENCASTING)
A képernyővetítés hasonló a képernyőtükrözéshez, vezeték nélkül teszi lehetővé eszköze képernyőjének streamelését egy másik eszközre, például egy Chromecast vagy Apple TV-re. Amikor képernyővetítést végez, az eszköze képernyője átjut a másik eszközre, amely aztán továbbra is megjeleníti a tartalmat a képernyőjén. Ez lehetővé teszi, hogy más feladatokat is végezzen a saját eszközén, miközben a tartalom a másik eszközön fut.
ASZTALI MEGOSZTÁS (DESKTOP SHARING)
Az asztali megosztás lehetővé teszi, hogy egy felhasználó megossza teljes asztali képernyőjét vagy egy adott alkalmazás ablakát egy másik felhasználóval. Ez általában hálózaton vagy interneten keresztül történik és szoftver vagy alkalmazás szükséges a kapcsolat létrehozásához. Az asztali megosztást gyakran használják távoli együttműködési helyzetekben, ahol egy felhasználónak műszaki támogatást kell nyújtania, vagy prezentációt kell tartania egy másik félnek vagy felhasználócsoportnak.
Általában véve a vállalati szintű rendszer a legtöbb környezetben kombinálja a vezeték nélküli megosztási módszereket a többrétű felhasználási esetek lehetővé tétele érdekében.
FONTOLÓRA VÉTELEK A MEGFELELŐ MEGOLDÁS KIVÁLASZTÁSAKOR
A piac számos lehetőséget kínál, ezért a szervezeteknek több felhasználási esetet kell meghatározniuk és figyelembe kell venniük az alábbi szempontokat:
- Kompatibilitás
- Biztonság
- Hatósugár
- Használati egyszerűség
- Folyamatos támogatás
- Érték
KOMPATIBILITÁS
A szervezetek általában alapvető technológiai szabványokat alkalmaznak a kommunikációs platformoktól (Microsoft 365) a készülékplatformokig (Windows/MacOS). Néhány olyan szervezet, amely nagy felhasználói csoportot szolgál ki, például egyetemek, saját szabványokat állíthatnak fel a munkatársaik számára, de továbbra is hozzáférést biztosítanak egy szélesebb felhasználói csoportnak a nem szabványos eszközökkel való munkához. Ezek miatt az ellentétes felhasználási esetek miatt a szervezeteknek gondoskodniuk kell arról, hogy a vezeték nélküli együttműködési rendszer kompatibilis legyen a felhasználók platformjaival.
Az amerikai egyetemeken például a diákok 40%-a rendelkezik vagy használ MacOS eszközt, míg 60% rendelkezik vagy használ Microsoft eszközt. Ez a statisztika éles ellentétben áll a vállalati világgal, ahol a Windows OS több mint 70%-os piaci részesedéssel rendelkezik. Érdekes módon a MacOS részesedése növekszik az üzleti piacon és 2021-ben már elérte a 23%-ot.
BIZTONSÁG
Mivel az adataink megsértése és a zsaroló támadások egyre gyakoribbak, a szervezeteknek figyelembe kell venniük az új technológiai bevezetések biztonsági következményeit a hálózaton belül. Mivel a vezeték nélküli prezentációs rendszerek a szervezet vezeték nélküli hálózatát használják, az IT osztályoknak meg kell vizsgálniuk, hogy az egyes gyártók hogyan biztosítják eszközeiket és védelmet nyújtanak-e az adatoknak, amint azokat a készülékekhez sugározzák.
A szervezeteknek figyelembe kell venniük a következő kérdéseket:
• Hogyan kezelik és regisztrálják a megoldást?
• Milyen titkosítást alkalmaz a megoldás?
• Milyen hitelesítési módszert (felhasználói vagy hálózati) használ a megoldás?
• A megoldást lehet-e jelszóval lezárni?
• A megoldás ment-e adatokat a készülékekre?
• A megoldás lehetővé teszi-e a kapcsolódást vendég hálózatokon keresztül?
HATÓSUGÁR
Ha szervezete egy vezeték nélküli megosztási megoldást vezet be egy kisebb találkozóhelyen, akkor a hatósugár valószínűleg nem jelent problémát. Azonban ha a rendszert egy nagyobb térbe, például egy tárgyalóterembe vagy oktatási terembe integrálják, a hatósugár korlátozásai problémákat okozhatnak. Néhány megoldás két frekvenciasávot kínál, 2,4 GHz és 5 GHz és fontos megérteni mindkettő előnyeit és hátrányait. Általában a 2,4 GHz-es sávok akár 150 láb távolságig is elérhetnek, míg a 5 GHz-es sávok általában nem jutnak ilyen messzire.
Mivel a legtöbb vezeték nélküli prezentációs megoldás hozzáférési pontként működik a belső hálózaton, figyelmet kell fordítani a hálózat rendelkezésre álló sávszélességére annak érdekében, hogy a csatlakoztatott eszközök ne szenvedjenek túlzott bemeneti késleltetést, vagy akadozást.
HASZNÁLATI EGYSZERŰSÉG
Sok vezeték nélküli prezentációs megoldás azt állítja, hogy rendszereik könnyen használhatók és néhány esetben csak egyetlen gombnyomásra van szükség a csatlakozáshoz és a prezentálás megkezdéséhez. Mivel minden rendszernek saját szabványai és munkafolyamatai vannak, fontos, hogy a szervezetek megértsék, mit jelent a valóságban a termékismertetőben feltűntetett „egyszerűség”.
Ha lehetséges, kérjen helyszíni bemutatót a megoldásról és tesztelje annak működését különböző felhasználókkal, beleértve az IT csapatot is, hogy biztosítsa a távoli eszközkezelés zökkenőmentességét.
FOLYAMATOS TÁMOGATÁS
Amikor okostelefont vásárol, elvárja, hogy a gyártó több évig támogassa azt a frissítésekkel, alkatrészekkel és kiegészítőkkel. Hiszen ha bármi történne az eszközzel, szeretné, hogy befektetése ne vesszen kárba olyan körülmények miatt, amelyek az Ön irányításán kívül állnak. Hasonlóképpen, amikor szervezete új technológiába fektet be, azt szeretné, hogy az a befektetés a lehető legnagyobb értéket nyújtsa hosszú távon. Ez azt jelenti, hogy a megoldást a gyártónak többféleképpen kell támogatnia, többek között:
- Friss ismeretbázis és felhasználói dokumentáció
- Konfigurációs és kezelési dokumentáció a technikai és IT osztályok számára
- Elérhető technikai támogatás a problémák diagnosztizálásához
- Folyamatos szoftverfrissítések a funkcionalitás javításához és biztonsági javításokhoz
- Megbízható kereskedői hálózat, amely helyszíni technikai támogatást és iránymutatást nyújthat
További adatpontokat szerezhet a megoldás támogatottságáról, ha a gyártó webhelyén keresgél:
- A legutóbbi termékfrissítés dátuma
- A frissítés tartalma (hibajavítások, biztonsági javítások, további funkciók)
- A termék kiadásának dátuma és az átlagos termékélettartam (az életciklus végét összehasonlítva)
- A legutóbbi dokumentumfrissítés dátuma
Ezek az adatpontok jó képet adnak arról, hogy a gyártó mennyire és milyen gyakran támogatja a megoldást, az hol helyezkedik el a termékéletciklusban és segít felmérni, meddig várható a folyamatos terméktámogatás.
ÉRTÉK
Nincs kétség afelől, hogy az ár lesz az egyik legfontosabb tényező a vezeték nélküli prezentációs rendszer kiválasztásakor, de a szervezeteknek érdemes figyelmet fordítaniuk az egyes megoldások által kínált értékre is. Amikor minden szempont (funkciók, biztonság, támogatás stb.) azonos, az ár lesz a különbséget jelentő komponens, de ha az egyes megoldások egyértelműen elkülönülnek egymástól, akkor nehéz lehet magabiztos döntést hozni.
A döntési folyamat egyszerűsítésének egy remek módja a döntési mátrix használata, amely a felhasználók és érintettek által értékelt megoldások kritériumait vázolja fel. A döntési mátrix lehetővé teszi a döntéshozók számára, hogy objektív módon tekintsenek át több lehetőséget, eltávolítva az érzelmet és a torzításokat a vásárlási folyamatból. Ennek eredményeként a döntéshozatali idő csökkenhet, elfogulatlan kritériumokat állapíthatnak meg és lehetővé teszi a döntéshozóknak, hogy egyszerre több lehetőséget értékeljenek.
Egy súlyozott döntési mátrixot létrehozhatunk néhány információ azonosításával, ideértve:
- Az értékelendő kritériumok listáját (költség, használhatóság, funkciók, biztonság, kompatibilitás stb.).
- Az értékelendő megoldások listáját.
- Egy skálát a kritériumok rangsorolásához (1-5, 1-10, 1-20 stb.).
- Egy skálát a kritériumok súlyozásához.
ELÉRHETŐ VÁLLALATI SZINTŰ MEGOLDÁSOK
A rendelkezésre álló vállalati szintű megoldások között számos lehetőség található a vezeték nélküli prezentációs rendszerek terén, ami a kutatás során néha kissé lehangoló lehet. Összeállítottunk egy listát különböző gyártók által kínált megoldásokról, amelyek széleskörű funkciókat és opciókat kínálnak.
Ez a lista tartalmazza a következőket:
- Barco ClickShare
- Biamp Modena
- Crestron AirMedia
- Kramer VIA
- Wolfvision Cynap
A Barco ClickShare vezeték nélküli prezentációs rendszerei arra vannak tervezve, hogy egyszerűsítsék a tartalom megosztásának folyamatát, megszüntessék a kábelek és adapterek használatát és könnyebbé tegyék a felhasználók számára a közös munkát és a találkozókon való részvételt. A ClickShare egyik legnagyobb előnye a különböző eszközökkel és operációs rendszerekkel való kompatibilitása. Emellett a ClickShare “technológiafüggetlen” és nem igényel ökoszisztéma zárolást. Ez azt jelenti, hogy ha Shure hangszórókat, Huddly kamerákat, Cisco WebEx-et Windows és MacOS eszközökkel vegyesen használja, a ClickShare közvetítőként integrálódik anélkül, hogy drága szoftverre vagy programozásra lenne szükség.
Előnyök
- Egyszerű használat: Egyetlen kattintással vezeték nélkül csatlakozik a USB kamerákhoz, mikrofonokhoz és hangszórókhoz.
- BYOD (bring-your-own-device) képesség: Beleértve a Windows és MacOS laptopokat vagy az Android és iOS eszközöket.
- Működik bármely konferencia vagy együttműködési platformmal, beleértve a Microsoft Teams, a Zoom, a Cisco Webex vagy a Google Meet alkalmazásokat.
- Támogatja a közös képernyővetítési protokollokat, beleértve az AirPlay-t, a Google Cast-ot és a Miracast-ot.
- Technológiafüggetlen: Kompatibilis több száz harmadik féltől származó eszközzel a legnépszerűbb márkáktól.
- Automatizált folyamatok: Lehetővé teszi a szobában lévő felhasználók számára a meeting folyamat teljes automatizálását és gazdagítását, az azonnali csatlakozást, így bármely hibrid találkozó egy rendkívül intuitív és stresszmentes élmény lesz.
- Felhő vagy helyszíni eszközkezelés: Távolról vagy helyszínen keresztül figyelheti, kezelheti és karbantarthatja a ClickShare eszközöket a Barco XMS Management Platform vagy az XMS Virtual Edge segítségével.
- Akár 4K videó kimenetet is támogat.
BIAMP MODENA
A Biamp Modena egy hibrid vezeték nélküli prezentációs és együttműködési rendszer, amely különböző méretű terekhez van tervezve, a huddle room-októl a nagy tréningtermekig. A Modena valódi BYOD képességekkel rendelkezik, és kompatibilis több operációs rendszerrel (Windows és MacOS) és mobil eszközökkel, például táblagépekkel vagy okostelefonokkal (Android és iOS). A Modena egyszerre több felhasználót és eszközt is támogat, így a felhasználók kábelek vagy adapterek nélkül váltogathatnak a prezentálók között. Az Modena egyik előnye, hogy a rendszer képes vezeték nélkül kommunikálni a teremben lévő videokonferencia perifériákkal és berendezésekkel virtuális meghajtók segítségével.
Előnyök:
- Kliensmentes élmény: Közvetlenül a böngészőből hozhat létre együttműködő találkozókat.
- BYOD képességek: Használhatja választott eszközét, beleértve a Windows vagy MacOS laptopot és az iOS vagy Android mobil eszközöket.
- Kompatibilis a legnépszerűbb együttműködési és konferencia platformokkal, beleértve a Microsoft Teams, a Cisco Webex, a Zoom, a GoToMeeting és a Google Meet alkalmazásokat.
- Multikamera funkció: Akár 4 kamerát is csoportosíthat felhasználói eszközökről egyetlen videóhívásra.
- Akár 7 virtuális találkozóhelyet is létrehozhat a Modena Serverrel, mindegyikben akár 12 felhasználóval.
- Vezeték nélkül megoszthat 1080p videót.
CRESTRON AIRMEDIA
A vezeték nélküli prezentációs megoldások között a Crestron AirMedia kifejezetten kis és közepes méretű konferenciatermek számára lett tervezve és natív módon integrálódik a Crestron ökoszisztémával. Az AirMedia vevői a legújabb Wi-Fi 6 szabványt használják, amely gyorsabb és megbízhatóbb vezeték nélküli kapcsolatot tesz lehetővé a sűrűn lakott területeken lévő eszközökkel (például irodákban vagy tantermekben). Az AirMedia kompatibilis a Windows és MacOS eszközökkel, több ablak egyidejű megosztásával több prezentáló számára, de támogatja az Android és iOS mobil eszközöket is néhány korlátozással. Ezek közé a korlátozások közé tartozik például az audio streaming hiánya, amikor egy Android eszközzel történik a képernyő tükrözése.
Előnyök
- Vezeték nélküli 4K30 tartalommegosztás
- Egygombos konferencia az új AirMedia “Puck”-kal
- Nincs szükség további szoftverre vagy illesztőprogramokra
- Beépített Wi-Fi 6 biztosítja a megbízhatóbb vezeték nélküli kapcsolatot és képes két LAN beállításra a vendég hálózatok támogatásához
- Integrálódik a Microsoft Exchange, a Google Calendar és a Crestron saját Fusion teremszervezési szoftverével, hogy jelezze a terem elérhetőségét, az ütemezett találkozókat és időtartamukat
- Natív módon integrálódik a Crestron érintőképernyőkkel, további találkozó, terem és ütemezési vezérlőkkel
- Kompatibilis a XiO Cloud menedzsment szoftverrel, hogy távolról telepítse és kezelje az AirMedia eszközöket
- Többrétegű biztonság, beleértve az AES titkosítást, az 802.1x hozzáférési ellenőrzést és az Active Directory hitelesítést
A Kramer VIA vezeték nélküli prezentációs megoldások kis és nagy meeting helyekre vannak tervezve, amelyek különböző rendszereket kínálnak és különböző szobákhoz igazodnak, mindegyikük más-más specifikus funkciókkal. Ezek a funkciók magukban foglalják a táblázatokat, fájlmegosztást, csevegést és még sok mást. A Kramer VIA kompatibilis a legtöbb operációs rendszerrel, beleértve a Microsoftot és a MacOS-t, valamint az Androidot és az iOS-t is. A VIA szintén kompatibilis a Logitech, Huddly, Lumens, Biamp és más gyártók széles választékú konferencia kameráival. Fontos megjegyezni, hogy ezeket a kamerákat csak a Microsoft Teams és a Zoom platformokkal tesztelték. A VIA lehetővé teszi a kliens nélküli kapcsolódást a legnépszerűbb módszerekkel, beleértve az Apple Airplay-t, a Miracast-ot vagy közvetlenül a böngészőt.
Néhány előny:
- Akár 4K60 videostreaming támogatása a VIA multimédia funkcióján keresztül.
- Kliens nélküli kapcsolódás – közvetlen csatlakozás az eszközről az Apple Airplay, a Miracast vagy a böngésző segítségével.
- Négy résztvevő egyszerre is megjelenítheti a tartalmat egy fő képernyőn.
- RTMP (Real-Time Messaging Protocol) használata a YouTube-ról vagy olyan platformokról, mint a Kaltura és a Panopto, videók streameléséhez.
- Integráció a Microsoft Teams-el és a Zoommal.
- Beépített együttműködési eszközök, például táblázatok, fájlmegosztás, csevegés stb.
- Vállalati szintű biztonsági funkciók, beleértve a 1020 bites titkosítást, az 802.1x felhasználói hitelesítést és a dinamikus szobakódot.
- Felhőalapú kezelés a VIA Site Management (VSM) segítségével
A Wolfvision Cynap vezeték nélküli együttműködési és prezentációs rendszer gondosan rétegzett, hogy funkcionalitást kínáljon a konkrét tér igényeinek és méretének megfelelően. A kisebb, huddle room-stílusú terekhez a Cynap rendszer alapvető funkciókat kínál, például érintési képességeket (Windows eszközökön kompatibilis kijelzőkön), vezeték nélküli perifériás vezérléseket (Bluetooth segítségével) és out-of-the-box szobakezelési API-kat. Nagyobb terekhez a Cynap whiteboard-ot és annotációs eszközöket, dokumentum- és médialejátszót, valamint IP-alapú streaminget kínál. Mivel a Cynap Pure (és a felette lévő verziók) a „BYOM”, vagyis a bring-you-own-meeting paradigmát használja, a rendszer konferencia kliens-agnostikus, így a felhasználók bármilyen platformot használhatnak, beleértve a Microsoft Teams-t, a Zoomot, a Google Meet-et, a WebEx-et és még sok mást. A Wolfvision ingyenes távoli eszközkezelő szoftvert, a vSolution Link Pro-t kínálja, amely lehetővé teszi a rendszerek távoli monitorozását, kezelését és frissítését.
Néhány előny:
- Elérhető együttműködési eszközök, beleértve a whiteboard-ot és az annotációt.
- Akár 4K UHD videokimenet.
- Innovatív érintésvezérlés támogatása Windows eszközökön kompatibilis kijelzőkön.
- Teljes körű API-k lehetővé teszik a további rendszer testreszabást.
- Támogatja az Apple AirPlay, a Miracast és a Chromecast képernyő tükrözést iOS, Android, Windows és MacOS okostelefonokon, táblagépeken vagy laptopokon.
- Kliens nélküli kapcsolat – működik bármilyen konferencia platformmal, mint a Microsoft Teams, a Zoom vagy a Google Meet.
- Digitális jelzőtábla funkció.
- Vállalati szintű biztonsági funkciók, beleértve a titkosítást és a hozzáférési ellenőrzést
Forrás:
Posted on March 10, 2023 by Vero Tabares
https://wpsproav.com/6-things-to-consider-when-choosing-a-wireless-presentation-solution/